Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Manželství pro všechny? Z principu nesmysl.

Vzhledem k jednání sněmovny v této době o možnosti rozšířit institut manželství i pro homosexuály se opět rozvířil prach. Dle mého názoru naprosto nesmyslně a opět dle mého názoru institut manželství homosexuálům nepřísluší.

Už jsem se setkal s tím, že čtenář nepochopil, co jsou citace a co můj text. Protože je to v této situaci podstatné, rovnou jasně říkám, že proložené texty jsou citace. Obarvené proložené texty jsou pak citace z webu homosexuálů. Ostatní je můj komentář.

Začněme etymologií. V tomto případě je třeba obrátit se na Ústav pro jazyk český. Ten říká toto:

Co se týká výrazů manžel, manželka, manželství (‚zákonem n. mravem upravené spojení muže a ženy, manželský stav‘; SSJČ), ty vznikly přesmykem ze staročeského malžen, malženka, které mají svůj původ v praslovanském *mal?žena, což byl duálový tvar znamenající ‚muž a žena‘.

Etymologicky je věc jasná a původní význam přetrvává dodnes. Manželství je stále jasně chápáno jako svazek muže a ženy. Homosexuálové argumentují tím, že význam slov se v čase mění. To je sice pravda, ale změna významu je reakcí na nějakou obecně přijatou potřebu společnosti. Nevím o případu, že by se význam hluboce zažitého významu slova změnil direktivním nařízením, třeba jeho uzákoněním. Možná v nějaké hluboké a kruté totalitě, ale v té snad zatím nejsme. A přesně o to však homosexuálové usilují. Chtějí násilnou změnu, kterou ostatním prostě vnutí. Nějak mi tu chybí celospolečenská potřeba takové změny.

Občanský zákoník uvádí ještě bližší specifikaci:

§ 655
Manželství je trvalý svazek muže a ženy vzniklý způsobem, který stanoví tento zákon. Hlavním účelem manželství je založení rodiny, řádná výchova dětí a vzájemná podpora a pomoc.

Všimněme si, že klíčová je rodina a řádná výchova dětí. To odpovídá i historickému vývoji, kdy bylo podstatné předání genů, mnohá manželství byla domluvená a láska byla sice hezkým, ale přece jen pouhým bonusem. Z různých starších příběhů, písniček i pohádek známe, že rodiče se dříve často stavěli na odpor vztahům z lásky u svých dětí. Má to praktický důvod - takové vztahy byly zjevně méně stabilní než manželství domluvená. Můžeme to pozorovat i dnes - u nás se dnes bere většina lidí z lásky (no, spíš se jedná o hormonální bouři, která se s láskou často zaměňuje) a rozvodovost utěšeně narůstá. S tím ovšem dochází i k erozi hlavního účelu manželství - řádné výchovy dětí. Je mnohokrát ověřeno, že k řádné výchově jsou zapotřebí oba rodiče, tedy máma (žena) a táta (muž). Všechny ostatní možnosti jsou ve smyslu naplnění účelu sice možné, ale nejsou plnohodnotné.

Na webu za prosazení manželství pro všechny je hned v první kapitole toto tvrzení:

Láska je jen jedna
Podstatou manželství je láska mezi dvěma lidmi. A láska je jen jedna. Není homo a hetero verze.

Jak můžeme pozorovat a jak jsem se pokusil výše zdůvodnit, láska opravdu není středobodem a nosným pilířem manželství. Sice dnes hraje velkou roli při zakládání manželství, ale po příchodu dětí a případných finančních obtíží se vztahy proměňují. Kromě toho láska vůbec není pouze jedna. Známe lásku partnerskou, lásku mateřskou, pak je tu láska k vlasti či Bohu, a ti starší z nás jistě pamatují ještě lásku k Sovětskému svazu. Druhů lásek je řada a staří Řekové pro každý typ lásky měli dokonce samostatný výraz. Jejich výčet s výkladem najdete například zde.

Neničíme manželství, naopak – chceme naplnit jeho smysl. ... Naprostá většina české společnosti (87 %) si myslí, že manželství vytváří pouto mezi dvěma lidmi, kteří se o sebe postarají v dobrém i zlém.

Jak historie, tak i současné znění občanského zákoníku dává na první místo zachování rodu. Vzájemná starost jeden o druhého je až na druhém místě, přičemž to jasně souvisí s tím prvním účelem. Pokud se někdo chce pouze starat jeden o druhého, manželství k tomu žádným způsobem nepotřebuje. Leda by se jednalo o umanutost "ale já chci a chci a chci." Jakým způsobem může homosexuální pár přispět k zachování rodu? Samozřejmě mám na mysli primární cíl, tedy vlastní předání genů v rámci manželství, nikoliv adopci odložených nebo osiřelých dětí.

Manželství gayů a leseb je uzákoněno již ve 25 zemích na světě ...

Toto je ukázkový argumentační klam nazývající se společenský apel. Je lhostejné, zda je argument nějak oprávněný nebo pravdivý, ale ostatní už toto mají, my tedy chceme taky. Takže když ostatní skočí se skály, mám jako skákat taky? Hmm...

Manželství pro lesbické a gay páry je naplněním konzervativních hodnot.

Toto už považuju vyloženě za manipulativní lež. Konzervativní hodnotou je, jak uvedeno výše, zachování rodu a výchova potomstva. Tuto hodnotu z povahy věci nemohou homosexuálové bez nějakých vedlejších manipulací splnit.

Nikomu to neublíží a spoustě lidí to pomůže
Není pravda, že řešíme problém jen pro hrstku lidí. V populaci je zhruba 5-10 % gayů a leseb (to nezahrnuje např. ani bisexuály). (11) Tedy minimálně 500.000 až 1.000.000 lidí v České republice je gay nebo lesba. Tito lidé mají své rodiče a jiné příbuzné, své děti, přátele. A tito lidé jim přejí to nejlepší a chtějí, aby byli šťastní. Tedy konzervativním odhadem minimálně třetina populace, tři miliony lidí, budou přímo pozitivně ovlivněni, pokud zrušíme zákaz manželství pro gaye a lesby. A to vůbec není malé číslo.

Odkaz pod číslem (11) vede na nějakou zahraniční studii (respektive na její interpretaci). Z toho pak článek vyvozuje nějaká čísla pro ČR. Toto tvrzení už neumím nazvat jinak, než sprostou manipulativní lží. Podívejme se na závěry studie uskutečněné u nás:

Flegrův tým při výzkumu sexuálního chování Čechů získal v některých dotaznících až kolem 40 tisíc odpovědí, rozsahem vzorku tak překonává například i výzkumy legendárního sexuologa Alfreda Kinseyho ze 40. let v USA, které přispěly k pozdější sexuální revoluci. Flegrovo mapování pohlavního života Čechů přineslo i velmi překvapivá data. „Ukázalo se, že náš sexuální život je rozmanitější, než si představujeme. Vyšlo nám například, že v populaci je mnohem větší procento homosexuálů, než se předpokládá,“ uvádí Flegr. Podle něj je mezi českými muži 6,7 % neheterosexuálů (homosexuálů a bisexuálů), mezi ženami dokonce 11,5 %. Z žen, které se označují za heterosexuálky, si homosexuální sex vyzkoušelo 22 %, z heterosexuálních mužů 12 %.

V číslech lze najít těch zmíněných zhruba 5-10 %, ale včetně bisexuálů. Podíváme-li se do minulosti různých národů, najedeme tam dlouhou řadu případů bisexuálního chování. Ve starověkém Řecku či Římě dokonce patřilo u patriciů mezi "dobré" mravy mít nějakého toho mládence pro erotický vztah. Tedy konzervativním odhadem mám za to, že milion čistých homosexuálů zde dle průzkumu ani zdaleka zjevně není. Spíš něco kolem těch půl milionu vypadá věrohodněji.

A ještě toto: pokud zrušíme zákaz manželství pro gaye a lesby

Podívejme se do občanského zákoníku, pro koho je zakázané manželství:

Zákonné překážky manželství
§ 672
(1) Manželství nemůže uzavřít nezletilý, který není plně svéprávný.
(2) Soud může ve výjimečných případech povolit uzavření manželství nezletilému, který není plně svéprávný a dovršil šestnácti let věku, jsou-li pro to důležité důvody.

§ 673
Manželství nemůže uzavřít osoba, jejíž svéprávnost byla v této oblasti omezena.

§ 674
Manželství nemůže uzavřít osoba, která již dříve uzavřela manželství, ani osoba, která již dříve vstoupila do registrovaného partnerství nebo jiného obdobného svazku uzavřeného v zahraničí, a toto manželství, registrované partnerství nebo jiný obdobný svazek uzavřený v zahraničí trvá.

§ 675
Manželství nemůže být uzavřeno mezi předky a potomky, ani mezi sourozenci; totéž platí o osobách, jejichž příbuzenství vzniklo osvojením.

§ 676
Manželství nemůže být uzavřeno mezi poručníkem a poručencem, mezi dítětem a osobou, do jejíž péče bylo dítě svěřeno, nebo pěstounem a svěřeným dítětem.

Vidíte tam někde zákaz uzavření manželství pro stejnopohlavní páry? Nevidíte? Ani nemůžete, takový zákaz totiž vůbec neexistuje, protože je mimo definici manželství. Stejně tak tam není zákaz například pro zoofily uzavírat manželství se svým zviřátkem.

Homosexuálové v této souvislosti rádi mluví o diskriminaci. Pokud se podíváme na výše uvedené, jsou zjevně diskriminováni příbuzní, ti, kteří už v nějakém právoplatném vztahu jsou a dokonce jsou diskriminováni lidé ve vztahu osvojení někoho geneticky nepříbuzného.

Homosexuálové se také rádi odkazují na přírodu, například:

V přírodě existuje spousta druhů, které vytváří homosexuální svazky. Jako třeba sloni, lvi, delfíni, tučňáci…

Jenže stejně tak je v přírodě běžný incest, znásilnění, mezidruhový sex, nadržený kůň klidně obskočí i traktor a tak dále. Pokud tedy chtějí manželství pro všechny, pak je třeba zrušit i uvedené paragrafy, přinejmenším. Jsme lidi, takže oproti zvířátkům trvejme na tom, že partneři musí být lidé, pohlavně vyvinutí a že je třeba oboustranný souhlas. Tím sice budeme diskriminovat pedofily, násilníky, zoofily, nekrofily a další podobné, ale řekněme, že je pro to dobrý důvod. Zoofil může namítnout, že žádný důvod není a že nikomu neublíží, když bude v manželství se svou ovečkou, ale... Zabíhám do nechutností, je třeba stanovit nějakou hranici. Jakou?

Zůstaňme u stávajícího pojetí a manželstvím nazývejme v souladu s významem toho pojmu pouze svazek muže a ženy, jehož hlavním účelem je založení rodiny. Klidně i za cenu, že k diskriminované skupině přidáme další, tedy ty, kteří z podstaty založit rodinu nemohou (třeba přestárlé nebo kastrované lidi). Stejnopohlavní svazek nechť se nazývá jinak, ne však manželstvím. Nahoře citovaný odkaz z ÚJČ uvádí například návrh "sezdaní".

Z výše uvedeného je jasně patrné, že "manželství pro všechny" je nesmysl, jedná se o manipulativní výkřik, který z celé řady důvodů nemůže být (hm, neměl by nikdy být) splněn. Přesto stále trváte na vynuceném rozšíření pojmu manželství? Pak jste pro mě jako umíněné děcko - "já chci a chci a chci, dupy dupy dup."

Autor: Zbyšek Hlinka | neděle 9.5.2021 16:24 | karma článku: 47,00 | přečteno: 9373x
  • Další články autora

Zbyšek Hlinka

Babiš si dělá ze svých voličů legraci

Nebo spíš jeho marketingový tým, který má na starosti sociální sítě. Ale předpokládám, že Babiš ke zveřejňování postů na sociálních sítích dává souhlas a že prohlédne aspoň fotky, když už může třeba mít problém s ...

26.2.2024 v 17:58 | Karma: 26,83 | Přečteno: 795x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Izrael prý kosí velení Hamásu. Opravdu?

V jednom článku na iDnes je vypsán celkem dlouhý seznam jmen klíčových lidí Hamásu, které se Izraelcům podařilo zabít a pár dalších jmen, které jsou na seznamu. Mám však určité pochybnosti...

19.10.2023 v 21:37 | Karma: 24,07 | Přečteno: 695x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Bohemian Rhapsody – aneb česká tragédie

Původní text je poněkud ponurý. Řekl jsem si tedy, že bych mohl zkusit přepsat text do češtiny na nějaké veselejší téma. Například jako parodii na naše úřady...

17.9.2023 v 15:34 | Karma: 11,54 | Přečteno: 685x | Diskuse| Poezie a próza

Zbyšek Hlinka

Pochod hrdosti plešounů

Hádejte, proč mám na fotce klobouk? Kdo si tipnul, že jsem jedním z nich, pak vyhrál! Sice v soutěži, ve které je jedinou odměnou pocit vlastního uspokojení, ale to vám musí stačit, holoto jedna!

17.8.2023 v 21:38 | Karma: 19,69 | Přečteno: 369x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Kolektivní vina v podání státních úřadů

Objevilo se zde několik článků podivujících se nad zákazem vystoupení ruských občanů u nás, konkrétně tenistky Anastasii Pavljučenkové a operní pěvkyně Anny Netrebko. Hledejme detaily...

30.7.2023 v 16:37 | Karma: 27,46 | Přečteno: 743x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Hledám muže, který ví, co od života chce

Aneb znáte to, jak se holčička ptá dospělého pána? „Strejdo, ty opravdu nejsi ženatý?“ „Nejsem, proč?“ „A kdo ti říká, co máš dělat?“

27.7.2023 v 17:39 | Karma: 21,43 | Přečteno: 533x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Proč nemůžeme mít lepší vládu

Stávající vláda je dost bídná. Jenže lepší (významně) mít nemůžeme. Představte si, že jste na dně žumpy. Hodně hluboké žumpy. Schválně dumejte, jak rychle se z ní můžete vynořit. Zejména, pokud vás žumpomilci drží za nohy ...

12.7.2023 v 19:35 | Karma: 21,16 | Přečteno: 828x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Levá a pravá ponožka fakt existují!

Do nynějška jsem si myslel, že řeči o levé a pravé ponožce jsou jen vtípky. Že ponožky jsou šité univerzálně a nezáleží, na jakou nohu si ji obléknete.

23.6.2023 v 21:47 | Karma: 15,34 | Přečteno: 408x | Diskuse| Ostatní

Zbyšek Hlinka

Panu Kšírovi – jak by se mohl vyvíjet konflikt Romové proti Ukrajinci v anarchokapitalismu

Nedávno došlo k bitce mezi skupinou Romů a jedním Ukrajincem, výsledkem je mrtvý Rom. Zdeněk Bárta na bitku napsal svůj pohled. Pod článkem se rozjela bohatá diskuze, ve které si pan Kšír neodpustil poznámku, že je to vina státu.

17.6.2023 v 13:52 | Karma: 19,72 | Přečteno: 661x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Máš penis? Pak budeš platit alimenty, násilníku jeden!

Takto nějak mi připadá nápad na rozšíření povinných plateb za veřejnoprávní vysílání při vlastnictví počítače a mobilu. Pro Boha živého, proč bych měl platit za něco, co mě nezajímá a ani to nekonzumuju?

28.5.2023 v 18:50 | Karma: 28,70 | Přečteno: 574x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Změny k horšímu, aneb neměň, co funguje

Diskuze pod zdejšími blogy získala nový formát – až jsem pojal vážné podezření, že diskutéři zde nejsou vítáni. Až tak nepřátelsky laděnou shledávám novou úpravu. Nebo se jedná toliko o porodní bolesti?

30.4.2023 v 19:59 | Karma: 27,19 | Přečteno: 852x | Diskuse| Ostatní

Zbyšek Hlinka

Používá Babiš na Facebooku falešné účty s odpověďmi generovanými umělou inteligencí?

Babiš na FB zveřejnil tento inzerát: „Hledá se nestranný, nezávislý historik. Potřebujeme osvěžit paměť. Rozhodl jsem se zasponzorovat knihu o historii naší země od revoluce. Kdo máte zájem, pište mi i s referencemi na ...“

4.4.2023 v 20:10 | Karma: 22,92 | Přečteno: 576x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Blog vygenerovaný umělou inteligencí

V poslední době se vyrojilo několik článků na téma umělé inteligence. Byl jsem tedy zvědavý, jak funguje. Zda je lepší než živý člověk.

17.3.2023 v 16:33 | Karma: 13,91 | Přečteno: 346x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Celý život jsem makal a teď mě chtějí okrást na důchodu

S takovým názorem se můžeme setkávat často. Zejména u lidí, kteří podléhají žvástům profláknutých populistů. Další lidé si představují nějaký svůj důchodcovský účet, do kterého vkládali a ze kterého v důchodu čerpají.

4.3.2023 v 21:47 | Karma: 40,26 | Přečteno: 10943x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Proč mám dojem, že o důchodové reformě rozhoduje banda magorů?

Abych předešel nedorozuměním, sděluji následující. Jsem již ve věku, ve kterém bych byl kdysi dříve v důchodu. Zároveň však zastávám názor, že člověk má pracovat, dokud může. Tedy jsem i pro posunování důchodového věku. ALE...

26.2.2023 v 18:06 | Karma: 39,39 | Přečteno: 9594x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Starý pán se cítí jako šestiletá dívenka

Pánovi je 59 a má 7 dětí. Já jsem o malinko starší a cítím se jako idiot. Je to nějaké další pohlaví? Pokud ne, žádám o rozšíření seznamu. Ale teď to podstatné – ujme se mě někdo?

20.2.2023 v 19:51 | Karma: 23,85 | Přečteno: 766x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Datovkofobie aneb proč se lidi bojí datové schránky?

Nedávno se pod dojmem povinného zavedení datových schránek (datovek) pro OSVČ a další subjekty vyrojilo několik blogů, které lze nazvat jako datovkofobní. Myslím, že důvodem je neznalost.

14.2.2023 v 20:47 | Karma: 15,27 | Přečteno: 690x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Budu Babiše žalovat za poškození zdraví

No, popravdě, asi budu mít trošku problém prokázat příčinou souvislost mezi jeho prohrou a tím, že jsem se ze samé radosti z jeho prohry ožral jako mužik. A tvrdá játra a měkký mozek mohou vést i k tomu, že přijdu o práci.

28.1.2023 v 20:03 | Karma: 26,60 | Přečteno: 801x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Babiš chce zavléct Česko do války…

No, on teď sice v předvolební kampani tvrdí opak, názorové veletoče však předvádí každou chvíli podle toho, jak se mu to zrovna hodí. Tedy tvrdí v daný okamžik to, co chtějí slyšet přikyvující ovce.

16.1.2023 v 22:44 | Karma: 36,67 | Přečteno: 2888x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Lže generál Pavel o své minulosti? Úvaha…

Jde o to, že Pavel vykládá své členství v KSČ jako mladickou naivitu a dále o to, co říká ohledně své služby v armádě a zejména pak ke studiím v kurzu pro pracovníky vojenské rozvědky.

7.1.2023 v 16:51 | Karma: 24,65 | Přečteno: 940x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 471
  • Celková karma 26,83
  • Průměrná čtenost 2082x
Čacký junák s pohledem upřeným do dáli