Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

M38i39l53a95n 20S69m70r94ž

16. 3. 2019 9:31

Skutečnost, že dnešní klimatické změny probíhají v desetiletích a teplota roste i když se sluneční aktivita za posledních 50 let klesá, zatímco minulé klimatické změny probíhaly v podobném teplotním rozmezí po dobu deseti tisíce let, ovšem opomenout nemůžeme.

1 0
možnosti
ZH

Například nástup doby ledové může dle některých studií nastat během jednoho roku, ve kterém se sejde několik faktorů, které navzájem působí katalyticky.

Už před lety bylo opuštěno tvrzení o oteplování, a začal se používat vhodnější termín - změna klimatu. Jenže jak dokazuje geologie, takových změn bylo habaděj, a to i v posledních 2 tisících letech. Protesty za zastavení klimatických změn jsou tedy hloupé, nejde to - tedy - dnes to ještě neumíme. Můžeme pouze ovlivnit své vlastní chování a drancování zdrojů (s čímž je spojeno znečištění prostředí, ve kterém žijeme). S proklínaným (nevím proč) CO2 si příroda poradí snadno - jen jí v tom nesmíme urputně bránit.

7 0
možnosti
VH

Jen úsměvnou poznámku: Oblečení z kopřiv není jen v pohádkách. V době okupace a několik let po ní jiné kabáty, než z kopřiv nebyly.

0 0
možnosti
ZH

Vím, proto jsem je uvedl. Tu pohádku jsem zmínil pro odlehčení. :-)

0 0
možnosti

Skvěle napsáno. Vyplývá z toho, že by stačilo výrazně omezit počet obyvatel planety a klima bude lepší. Tedy možná.

Ve hře jsou ještě doby ledové na které člověk nemá vliv.

2 0
možnosti
Foto

I89v10a33n 67V82e82s49e70l43ý

16. 3. 2019 12:58

Možná možná anebo také ano. Když jsem se v polovině šedesátých let učil ve škole, že na Zemi žijí tři miliardy lidí a dnes je to už sedm a půl miliardy nějaký vliv to mít musí. Ti lidé produkují více skleníkových plynů již svojí existencí (CO2 z dýchání) i svými činnostmi. Na druhé straně zabírají prostor přírodě (např. kácením pralesů) a tím zmenšují možnost recyklace alespoň toho CO2 fotosyntézou v rostlinách.

2 0
možnosti
AM

To se bude líbit...

0 0
možnosti
Foto

Včera jsem do jedné diskuse přispěl apelem, že když studenti tolik volají po změnách, měli by jít příkladem a začít sázet stromky a uklízet své okolí. Odpovědí mi bylo, že vůbec nechápu situaci, že to není o úklidu, ale o klimatu. Takže asi tak "hoří" studenti touhou něco měnit a hlavně přiložit vlastní ruku k dílu. A to jsem ani nezmínil to, co vy, tedy zbavit se většiny civilizačních vymožeností, zapomenout na dovolenou na druhém konci světa a začít chodit pěšky nebo alespoň na tom kole.

8 0
možnosti
ZH

:-) Radikálům jsem "zakázal" i to kolo.

Každopádně více CO2 zkonzumují stromy, takže vysazování stromů je více než na místě. Jenže to asi záškolákům a profesionálním demonstrantům není možné vysvětlit...

8 0
možnosti
IB

I63v36o 63B92o13u88š78e

16. 3. 2019 0:31

To lepší klima je to, na které jsme, respektive zemědělství, napasovaní. Nějaké větší změny by naše civilizace nemusela přežít.

2 1
možnosti
PB

P43e53t57r 64B63u98r40i62a32n

15. 3. 2019 23:54

;-D jo.

Dneska jsem nešel do práce. Demonstroval jsem za jaro. Následující týdny ukáží, zda se mi to povedlo. Držte mi palce.

11 0
možnosti
JS

Patnactileta Svedka Greta Turnberg, trpici autizmem (ADHG syndrom) zakladatelka hnuti "Mladez proti klimaticke zmene" byla navrzena na Nobelovu cenu miru.

0 0
možnosti
  • Počet článků 471
  • Celková karma 26,83
  • Průměrná čtenost 2082x
Čacký junák s pohledem upřeným do dáli