Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

marka40

26. 4. 2011 9:11
V poslední době

mne stále častěji udivuje, že když někdo poukáže na jakoukoliv nespravedlnost, je okamžitě označen za závistivce. Nezávidím živonsotníkům. Ovšem - když si živnostníci myslí, jak se ti zaměstnanci mají oproti nim dobře, proč tedy živnostničí? Proč se také nenechají zaměstnat a nevedou ten bezstarostný život?

Shodou okolností se mi předevčírem také stalo, že jsem byla označena za závistivou. Jak k tomu došlo? Máme souseda, který celý život strašně moc chlastal a kouřil. A to tak, až se prochlastal a prokouřil k invalidnímu důchodu. Dnes je mu 58, a obdržel od sociálky peníze na auto. Když jsem pouze konstatovala, že člověk, který celý život dře, nedostane nic, a ten, kdo si sám zničil zdraví, dostává takové sumy, bylo mi řečeno, že závidím. NEZÁVIDÍM. Ale pokud nemohu poukázat na nespravedlnost, aniž bych byla označena za závistivce - pak je něco špatně.

0 0
možnosti

oslik

26. 4. 2011 9:18
Re: V poslední době

No jo, to ale musíte srovnávat srovnatelné.

.

Však jsem psal - jestliže má někdo pocit, že na druhé straně řeky je zelenější tráva, nechť tam jde. Bez ohledu na to, na které straně řeky stojí. Co je na tom k nepochopení?

0 0
možnosti

dolep9am

25. 4. 2011 9:04
hloupost

Účetnictví, pracovní pomůcky i nemocenskou si OSVČ právě zahrne do nákladů. Proč by ale neměl platit stejné sociální a zdravotní pojištění jako zaměstnanec, to skutečně nechápu. Vážený autore, jako OSVČ můžete nést větší rizika, než zaměstnanec, ale co nechápu, proč by vám skutečnost, že jste se rozhodl podnikat, měli kompenzovat zaměstnanci. Rozumím tomu, co navrhuje Kalousek - menší pojistné=menší zabezpečení. Současný stav je ale opravdu nespravedlivý a to říkám jako OSVČ i jako zaměstnanec.

0 0
možnosti

oslik

25. 4. 2011 9:14
Re: hloupost

Nevím, co by mi zaměstnanci asi tak kompenzovali.

0 0
možnosti

repanak

24. 4. 2011 20:26
Poněvadž můj příspěvek

byl velmi negativně v čele s panem Stará kára hodnocen, rád bych upřesnil:

- nejsem ani zaměstnanec ani odborář, ale od r.1990 OSVČ

- nezpochybňuji, že to OSVČ mají mnohdy těžké, ale nelze vidět rozhodující příčinu v zaměstnancích a jejich pohodovém životě

- u mně ocenění zaměstnanců je částečně vázáno na hospodaření firmy, takže částečně "neúspěchy" pociťují, při větších problémech přijdou o práci atd.

- než syn-právník mě naučil jak se takticky a skrytě zajisit - 100% nejde -

0 0
možnosti

repanak

24. 4. 2011 20:33
Re: Poněvadž můj příspěvek

proti neplacení, tak jsem udělal nejednu zbytečnou chybu

- problém není ani tak v pracovnících, ale např. že je nás na poptávku mnoho - na Západě jsou ceny služeb (kterými se většinou zabýváme), podstatně vyšší (nejen u holiče, ten by v Mnichově za 4 Eura nikoho nestříhal)

- hledáme řešení především v úsporách, ale hlavní je zvýšit výkony, vývoz ... a tak bychom mohli pokračovat do rána.

0 0
možnosti

Politicky korektní lež

24. 4. 2011 17:08
je mnoho živnostníků

co šli podnikat jen proto, že je nikdo nechtěl zaměstnat a dřou bídu s nouzí.

0 0
možnosti

sorki

22. 4. 2011 23:58
taky jsem koukal na Jílkovou

a chtělo se mi něco podobného zařvat na Středulu aby to vyřídil tomu svému vulgárnímu žabákovi Zavadilovi, Nejpolitovánihodnější tam byla ta nešťastnice "podnikatelka", která by Středulovi odsouhlasila i vlastní popravu..:-/

0 0
možnosti

pavel 99

24. 4. 2011 16:59
Re: taky jsem koukal na Jílkovou

nejsmutnější ovšem je, že Středula je příliš inteligentní, než aby nevěděl, jaké nesmysly plácá a přesto je účelově plácá a jednodušší jedinci mu to "žerou".:-/

0 0
možnosti

nemorose

22. 4. 2011 23:15
Mým snem je,

až skončím s podnikáním, stát se dobře placeným zaměstnancem. Čistá hlava, minimální riziko, stabilní a jistý příjem, nulová zodpovědnost, placená dovolená, benefity...už se těším.

0 0
možnosti

marka40

26. 4. 2011 9:14
Re: Mým snem je,

A proč tedy vůbec podnikáte? Proč už tím bezstarostným zaměstnancem dávno nejste?Ono to totiž až zas taková idylka, jak popisujete, není.

0 0
možnosti

repanak

22. 4. 2011 20:37
Pane Oslíku,

věnujte se raději programování a teoretizování o Scroll Lock - Váš článek po ekonomické stránce je totální nesmysl:

- dělník (zaměstnanec) je placen za výkony určené v pracovní smlouvě

- je s prominutím "hovadina" aby si hradil vlastní účetnictví, použití klozetového papíru atd.

- činnosti jako zpracování daňového přiznání, náklady na klozet, riziko z nezaplacení faktury atd. máte mít zakalkulováno ve svých nákladech, pokud nějakou kvalitní kalkulaci máte

0 0
možnosti

repanak

22. 4. 2011 20:45
Re: Pane Oslíku,

- abyste eliminoval nezaplacení faktury, uzavírejte kvalitní smlouvy, abyste své peníze vymohl resp. nevstupujte do vztahu s rizikovým odběratelem.

Ale teď přátelsky - podle mne "superhrubá" koncepce mzdy by měla existovat, i když i naše západoevropské vzory to nedělají a proti tomu by OSVČ měly též platit ze svého plného příjmu, ale to by neměl být holý rozdíl příjmy - výdaje.

0 0
možnosti

Politicky korektní lež

22. 4. 2011 16:55
no živnostníkům jako celku nezávidím

protože je jich spousta, co si vydělají méně než zaměstnanec.

Ale nesouhlasím s bodem 1) ...a) jsem zaměstnanec, ale má dva zaměstnavatele (tu druhou práci stihnu udělat během pracovní doby v té první :-)), takže si daňové přiznání podávám sama.

b)Domnívat se, že za zaměstnance zaměstnavatel něco fakticky platí je nesmysl.

Protože aby to za vás byl ochoten platit, musíte mu ty prachy vydělat. To, že to je vykazováno jako že to platí zaměstnavatel je jen trik, aby zaměstnanci neviděli, že jim stát sebere přes 60% vydělaných peněz.

bod 8) Sice by nebyl potřebný zákoník práce, ale vztah by se řídil obchodním zákoníkem. takže by to zase nebylo tak úplně volné.

0 0
možnosti

oslik

22. 4. 2011 19:48
Re: no živnostníkům jako celku nezávidím

Ale... Někteří závistivci si myslí, že zaměstnavatel jenom rejžuje. Jenže - ZP nedovoluje přenášet na zaměstnace i rizika a ztráty. Takže pokud zákazník nezaplatí fakturu, riziko padá na zaměstnavatele a nijak ho to nezbavuje povinnosti vyplatit mzdu. Pokud tedy chtějí zaměstnanci stejné podmínky se živnostníky, musejí nutně přijmout i rizika a nejistoty živnostníků. Jinak to nemůže fungovat.

0 0
možnosti

Barkynson

22. 4. 2011 16:49
Možná by stačilo

podívat se na to jinak, já myslím, že nejde o závist, rozumný zaměstnanec je spokojený pokud má dobrou práci a férového podnikatele.Víte ona ta závist nevzniká v lidech proto, že je někdo úspěšný a umí podnikat, ona vzniká ve chvíli, kdy ten úspěšný podnikatel se začne chovat jako dobytek..Přestane vidět zaměstnance jako lidi a přestane jim vytvářet normální pracovní podmínky, je jasné, že v tom okamžiku se lidé začnou srocovat a vznikají zla na pracovištích..

Z vlastní zkušenosti vím, že pokud se chovám k zaměstnancům slušně, né vždy se mi to vrátí ve stejném provedení, ale pokud se zamyslím hlouběji, nezaměstnávám lidi proto, aby mne poklepávali po ramenou a byl jejich modla, když mi odvedou stoprocentní práci, přiznám se, že je mi uplně putna co si o mě myslí nebo říká...

0 0
možnosti

ToughestDebaterEver (GodMode:On)

22. 4. 2011 17:17
Re: Možná by stačilo

Tak to Vás lituju... Mně by to jedno nebylo. Na pověsti a reputaci si aspon trochu  zakládám :-P

0 0
možnosti

vver440 1@klikni.cz

22. 4. 2011 16:48
karma

není co dodatR^

0 0
možnosti
  • Počet článků 471
  • Celková karma 26,83
  • Průměrná čtenost 2082x
Čacký junák s pohledem upřeným do dáli