Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

„Veselé“ příhody s hygienickou stanicí – získání souhlasného stanoviska

Po předchozích peripetiích s úřady jsem byl na vážkách, zda mám cukrářskou výrobnu zavřít, nebo se mám ještě pokusit o pokračování. Byla tu však otevřená otázka – byl původní projekt v pořádku, nebo nebyl?

V době projektové přípravy jsem nedokázal správně posoudit rozmístění některých součástí provozního vybavení. V době realizace tedy došlo k tomu, že jsem přesunul – oproti návrhu – některé vybavení tak, aby toto vybavení mělo stavebně snadný přístup k odpadům. Tyto změny jsem ručně vyznačil do gastro projektu. Ještě je nutné připomenout, že na gastro projekt navazoval projekt stavební, který řešil stavební práce. Ve stavebním projektu bylo orientačně naznačeno rozmístění vybavení – toto rozmístění se však lišilo od rozmístění určeném gastro projektem a dle vyjádření stavebního projektanta se jednalo jen o orientační rozmístění kvůli prostorové představě.

Protože úřad mě ani přes mé dotazy neodkázal na formulář žádosti o posouzení a vypracování stanoviska, musel jsem si tento formulář nakonec najít sám a zaškrtnout v něm odhadem právě tu možnost, kterou jsem potřeboval pro další pokračování. Přitom právě tento formulář a způsob jeho vyplnění (tedy zaškrtnutí té správné možnosti z několika uvedených) byl účelem mé první návštěvy hygienické stanice. Žádost jsem podal spolu s gastro i stavebním projektem.

Po třech týdnech po podání mi přišla z hygieny výzva k doplnění podkladů. Výzva obsahovala zmínku, že byl k posouzení předložen stavební projekt (žádná zmínka o gastro projektu). Ve výzvě bylo 5 doplňujících otázek, z nichž jen jedna se týkala stavebních úprav (tedy toho, co řešil stavební projekt). Odpověď na jednu otázku nebyla v projektech vůbec, jedna otázka byla v gastro projektu zodpovězena vágně, a na zbylé tři otázky byly jasné a jednoznačné odpovědi v projektech. Z toho mi vyplynulo, že posuzovatel projekty ani řádně nečetl, jeho práci tedy musím považovat za nedbalou. Tím dle mého názoru porušil § 6 odst. 2 správního řádu, který praví: Správní orgán postupuje tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady, a dotčené osoby co možná nejméně zatěžuje. Protože odpovědi na tři otázky byly dohledatelné v projektech, považuji takové dotazování za zbytečné náklady (čas na zpracování odpovědí) a za nedůvodné zatěžování.

Odeslal jsem tedy odpovědi na dotazy zpět na hygienickou stanici s vyznačením, kde v projektech je odpověď na ony tři otázky a s poznámkou, že nedílnou součástí žádosti je i gastro projekt. Načež jsem po více než dvou týdnech od dodání odpovědí obdržel souhlasné stanovisko bez jakýchkoliv výhrad či poznámek k ručně zaneseným úpravám a s doplněním o dodaný gastro projekt, vedle projektu stavebního. Měl jsem tedy za to, že souhlas byl vydán k projektům tak, jak jsem je dodal, včetně ručně vyznačených změn (důležitá poznámka, jejíž význam se projeví při pozdějším soudním projednávání).

Z popsaných zkušeností mi plyne jeden závěr, který asi nebude nijak překvapující. Pokud máte vy nějakou povinnost vůči úřadu, dokáže úřad jednat rychle a důsledně (předchozí příběh). Pokud má však úřad nějakou povinnost vůči vám, jedná výrazně pomaleji a také značně nedbale. Minimálně úřad, o kterém je tento seriál – tedy Hygienická stanice.

Předchozí příběh: jednání v omylu

Článek byl napsán pro web uredniciskodi.eu

Autor: Zbyšek Hlinka | sobota 28.10.2017 15:35 | karma článku: 19,28 | přečteno: 874x
  • Další články autora

Zbyšek Hlinka

Babiš si dělá ze svých voličů legraci

Nebo spíš jeho marketingový tým, který má na starosti sociální sítě. Ale předpokládám, že Babiš ke zveřejňování postů na sociálních sítích dává souhlas a že prohlédne aspoň fotky, když už může třeba mít problém s ...

26.2.2024 v 17:58 | Karma: 26,83 | Přečteno: 798x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Izrael prý kosí velení Hamásu. Opravdu?

V jednom článku na iDnes je vypsán celkem dlouhý seznam jmen klíčových lidí Hamásu, které se Izraelcům podařilo zabít a pár dalších jmen, které jsou na seznamu. Mám však určité pochybnosti...

19.10.2023 v 21:37 | Karma: 24,07 | Přečteno: 697x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Bohemian Rhapsody – aneb česká tragédie

Původní text je poněkud ponurý. Řekl jsem si tedy, že bych mohl zkusit přepsat text do češtiny na nějaké veselejší téma. Například jako parodii na naše úřady...

17.9.2023 v 15:34 | Karma: 11,54 | Přečteno: 685x | Diskuse| Poezie a próza

Zbyšek Hlinka

Pochod hrdosti plešounů

Hádejte, proč mám na fotce klobouk? Kdo si tipnul, že jsem jedním z nich, pak vyhrál! Sice v soutěži, ve které je jedinou odměnou pocit vlastního uspokojení, ale to vám musí stačit, holoto jedna!

17.8.2023 v 21:38 | Karma: 19,69 | Přečteno: 369x | Diskuse| Společnost

Zbyšek Hlinka

Kolektivní vina v podání státních úřadů

Objevilo se zde několik článků podivujících se nad zákazem vystoupení ruských občanů u nás, konkrétně tenistky Anastasii Pavljučenkové a operní pěvkyně Anny Netrebko. Hledejme detaily...

30.7.2023 v 16:37 | Karma: 27,46 | Přečteno: 743x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  12:44

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  12:42

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

Prokletím očkování možná je, že chrání proti smrtelným chorobám, míní Válek

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  12:42

Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. Jednou z cest, jak se proti nemoci chránit, je...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  12:41

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 471
  • Celková karma 26,83
  • Průměrná čtenost 2082x
Čacký junák s pohledem upřeným do dáli